donderdag 9 april 2009

Blog 18

Catalogiseren, ordenen, afstoffen en opruimen, iedere rechtgeaarde Nederlander gaat kwijlen bij deze termen, zeker nu het lente is. Ik heb thuis een boekenkast van een halve kubieke meter staan maar die is naar de tweede verdieping verbannen, ik ga niet jaar in jaar uit naar zo'n stofnest kijken waar je maar één ding tegelijk uit gebruikt en dat nog lang niet altijd. De kast zit stampvol, sommige boorden staan dubbel en er liggen nog titels op maar het volgende principe is van toepassing: als er iets bij moet maar er is geen ruimte gaat er onverbiddelijk iets weg. Ik wil deze titels wel met jullie delen in LibraryThing maar of je daar nou vrolijk van wordt dat betwijfel ik, bovendien als er een titel uit donderd moet ik dat dan in LT gaan verwijderen? Vroeger was er een spreuk in zwang van laat mij uw boekenkast zien ik zal zeggen wie gij zijt maar tegenwoordig zijn daar modernere communicatiemiddelen voor, maak een blog aan en ga bloot met die billen. Persoonlijk schuifel ik liever wat annoniemer rond. Groet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten