maandag 13 april 2009

Blog 22

Ik wilde zo graag de vertaalde 2.0 geloofsbelijdenis van het bibliotheekorakel uit Vlissingen lezen maar de ontwikkelingen van vandaag de dag gaan zo snel dat als ik het aanklikte vloog de tekst over het scherm en weg site, dat is voor iemand van boven de 50 niet meer bij te benen, andere bijdragen dan maar. De 2.0 bieb is 24 uur per dag digitaal bereikbaar via een website, heeft een catalogus met rss-functie waar allerlei diensten onder handige knoppen worden aangeboden, gebruikers kunnen op allerlei manieren communiceren, is toegangspoort tot alles, neemt barières weg, is gebruiksvriendelijk en transparant, vergroot de gebruikers participatie (tagging, metadata etc.), maakt gebruik van 2.0 tools, instant messaging, weblogs, wiki*s, is zichtbaar op populaire sociale netwerken, ontwerpt mooie aquabrowsers, integreerd nieuwe technologiën om de gebruikers te behagen, is trentspotter en doet niet aan flauwekul. Pfft, nu moet ik toch even 2.0 luchthappen. Begin jaren tachtig kwam ik van de bda in Amsterdam en was ik opgeleid voor een kaartenbakje. Het lijkt wel of ik nu met een paar tuinhandschoenen, afgetrapte gympen en 23 meter vers touw de Rongbukgletsjer wordt opgejaagd om de Everest te beklimmen. Een beetje kenner van literatuur over deze stuf weet dat dat wachten is op ongelukken. Mallory verdween op zijn derde reis in 1924. De gigantische noordwand werden hem en zijn medeklimmer fataal. 1924, 1940, 45, 53, 56, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92,93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 20, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09 gooi alle bovenstaande items in een shaker en geloof erin, waarom? 'Omdat het er is'

1 opmerking:

  1. Hebben we je zo mishandeld? Gooi de shaker maar weer leeg en ga het sorteren in een houten catalogus bakje. Dan krijgt een vijftiger het ook weer op orde. Leuk geschreven, Frans.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen